Dag 40 Van Port Sainte Foy et Ponchat naar Saint Ferme.

Anneke en ik kwamen gistermiddag net op tijd aan in Port Sainte Foy et Ponchat toen een hoosbui losbarste boven de stad. Anneke schuilde onder een winkeloverkapping en ik bij een moeder en dochter die de deur snel voor me open deden zodat ik droog kon schuilen. De dames vroegen mij het hemd van het lijf over de camino.... Gelukkig was de conversatie in het Engels!
Onze mede pelgrims - die nog onderweg waren - hadden minder geluk zij kwamen drijfnat aan in de Refuge van de stad.
Port Sainte Foy et Ponchat is een stadje met ca 2500 inwoners en ligt prachtig mooi gelegen aan de rivier de Dordogne.
Gisteravond is er door Anneke en Hans een heerlijk avondmaal gecreëerd in de keuken van de Refuge. Eten voor zes Pelgrims - Hollanders en (Belg) Kayton - die ook weer was komen aanwaaien....
Een Hollands menu dit keer!
Misschien een beetje heimwee ........? In ieder geval was het ontzettend lekker!
Het gerecht bestond uit tomatensoep, gebakken aardappelen , sperziebonen en saucijsjes. En als nagerecht crêpes met ijs .....
En natuurlijk bij al dit lekkers een passend wijntje.
Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan voor een lange kuier naar Sainte Ferme.
Vandaag verlaten we het departement Dordogne en lopen we verder in departement Gironde.
Routeafstand 34 km
Op de foto - Markthal in Pellegrue




Reacties