Dag 21 van Águeda naar Mougás

Op de foto ; Kustlijn bij Mougás

We maakten gistermiddag een snelle overtocht van Caminho naar A Guarda in een speedboot met een Portugese schipper.
De originele veerverbinding is momenteel niet in bedrijf of kan alleen doorgaan met hoog water.
Er zijn twee bedrijfjes die de overtocht regelen met snelle boten. Een Spaans en een Portugees bedrijf die elkaar driftig beconcurreren....
Onze schipper had er duidelijk zin in - gezien de hoge snelheid - om de Spaanse concurrent in te halen.
Met meer dan vijftig kilometer per uur vlogen we door de tijd.....
Na het aanmeren in A Guarda was het nog een kleine drie kilometer lopen naar ons overnachtingsadres.
Ik had reeds een dag eerder telefonisch contact gehad met de receptioniste van de Hostal in A Guarda en zij zei tegen me ; don't worry we have plenty of rooms....!
Bij aankomst en het inchecken kregen we informatie over het stadje. Met name over de restaurants bij het haventje .
Het was zondag en alles uitgezonderd de horeca was gesloten. Na een wandeling door de stad vonden we een plekje aan de haven voor een ' koude ' maaltijd. Pas om 20.30 uur zou er pas een ' warme ' hap worden geserveerd....!
Voor ons is dat te laat omdat wij bij deze warme temperaturen graag vroeg op pad gaan. En dus vroeg in bed! Omdat het ontbijt pas om 08.30 uur geserveerd wordt kregen we een lunchpakket mee voor onderweg.
Vanmorgen zijn we om 06.30 uur op pad gegaan
Na ons vertrek uit de Hostal kwamen we er al snel achter dat het in Portugal nog maar 05.30 uur was en hier in Spanje en de meeste Europese landen een uur later. En dat was voor ons even wennen....!
Hierdoor liepen we het eerste uur in complete duisternis. Met onze zaklampen op de telefoons op konden we het pad goed volgen.
Ook maanlicht bracht ' licht ' in het donker.
De route van vandaag was magnifiek.
De oceaan en de bijbehorende golfslag was een lust voor het oog.
De temperatuur van vandaag was heerlijk. Zo rond de 20 graden.
Een paar kleine heuvels en voor de rest was het een vlak parcours.
Onderweg zagen we kleine boerebedrijfjes met bijbehorende veestapel. Ook de bekende horreos kwamen we weer tegen.
Dit zijn de befaamde graanschuurtjes in Galicië.
We hebben vanmiddag onze voetreis voor vandaag beëindigd op een camping - een drietal kilometers buiten Mougás.