Dag 3 Alverca do Ribatejo naar Azambuja

Op de foto ; het fraaie treinstation in Villa Franca de Xira

Gistermiddag zijn we aangekomen in Alverca - Hosperdaria Alpha 10 en konden we gebruik maken van een hagelnieuwe luxe 2 persoons kamer.
De hotelbaas was heel vriendelijk en we kregen allerlei informatie over waar je kon eten en drinken in de omgeving. Het hotel had geen restaurant e.d.
De 'vuile' was kon achter het hotel gewassen worden en voor Anneke spande de  manager een extra lijn in de zon. Zodat de was in een mum van tijd droog was.
Omdat we gisteren onderweg al een warme hap hadden gehad besloten we gisteravond geen diner te doen maar naar de supermarkt te gaan om fruit ,water,
en toetjes in te slaan. Het werd vandaag wederom een bloedhete dag en we stonden al om 05.30 uur op. Om 06.00 uur zijn we op weggegaan voor een vrij lange ( en hete ) tocht.
De route was in begin mooi langs de dorpen van de Taag met mooie voet/fietspaden maar algauw liepen we langs een drukke lange autoweg.
Onderweg ontmoetten we pelgrims uit Canada en Italië. Het pad werd zo nu en dan afgewisseld met een camino langs de spoorlijn. Afgewisseld dan aan de ene zijde en dan weer aan de andere kant......
Heel maar dan ook heel erg saai!! Onderweg waren boeren bezig met het oogsten van tomaten en sommige boeren waren aan het ploegen en zaaien.
Voor ons een super saaie kuierdag met echt bloedhete temperaturen - zonder een zuchtje wind - van ruim 30 graden.
Ik zelf was na een kleine 27 km helemaal op.......
Het liefste wou ik dat er opdat moment  een bed stond!
Maar ja! Ook dat is de Camino....
Aangekomen in Azambuja hebben ons ingecheckt in een leuk onderkomen met een barretje en dito restaurant.
Vanavond vroeg naar bed om onze reis morgen weer met volle moed te vervolgen.