Dag 6 Van Golegã naar Tomar.

Op de foto; Stationsgebouw (BenB) in Tomar

Nadat we om 20.00 uur aan kwamen lopen in de paardenstad Golegã was er  geen plaats in de plaatselijke Alberque.
De eigenaresse - een vriendelijke vrouw- stond uit een raam te roepen ' completo '
Na een kort praatje kwam ze naar beneden en zag ons op en neer aan.
Ze kon niet anders concluderen dat deze 'Pelgrims' broodnodig toe waren aan een bad , bed en brood....
Ze begon snel te bellen naar een andere Alberque - de buurman schuin tegenover de straat.
Een oude uitbater van een portugees barretje dito restaurant. Hij stond al , bellend met de eigenaresse van de Alberque , buiten om ons op te vangen......
We waren allang blij en namen eerst maar een biertje alvorens de oude man ons naar boven bracht naar een grote 4 persoons slaap kamer - genaamd de Paardenkamer - met annex een oude badkamer.
Na ons te hebben gedoucht had de eigenaar - lees: zijn vrouw en kleindochter een heerlijk diner bereid met vlees,salade,kaas en patat
Met wijn en een toetje was de maaltijd compleet.
Na lekker te hebben geslapen zijn we - na eerst afscheid te hebben genomen van Arnas - vanmorgen vroeg vertrokken naar Tomar...
Arnas zou vandaag een andere kortere route gaan lopen. We komen elkaar vast nog wel tegen de komende weken.
Ons doel was vandaag Tomar te bezoeken en hier twee dagen te blijven.
Morgen gaan we de pelgrimsplaats Fatima bezoeken. ( met de bus )
Onderweg vanmorgen kwamen we twee
Nijmegenaren tegen die ook op weg waren.....
Omdat de lucht steeds dreigender werd en wij niet dezelfde capriolen als gisteren wilden uithalen besloten we gezamenlijk met z'n vieren een stuk met de trein te gaan.
Zodoende kwamen wij al om 13.00 uur in de tempeliersstad Tomar aan en hadden we genoeg tijd om deze prachtige stad aan de Taag te bekijken.
De tempeliersburcht ligt boven op een heuvel en zeker een bezoekje waard.
We blijven twee dagen logeren in het treinstationsgebouw van Tomar. Een fraaie halfjaar oude B en B is hier op de tweede verdieping gevestigd.