Dag 1 Lissabon

We zijn vanmorgen vroeg met de taxi - een luxe mercedes - vanuit Mitselwier naar Schiphol gebracht om in te stappen voor de vliegreis met Transavia naar de Portugese hoofdstad Lissabon.
Het begin van onze Camino Portuguès.....
Onderweg naar het vliegveld was  het mistig - soms zelfs zeer dichte mist.
Aangekomen op Schiphol was het in de vertrekhal gelukkig niet al te druk.
Na enige strubbelingen met QR- codes om de bagage via ' self service ' in te checken hadden we nog genoeg tijd om te genieten van een bakje koffie en een broodje.
Vandaag blijven we in Lissabon om de highlights van deze bijzondere stad opnieuw ( voor ons de derde keer ) te bezoeken.
Morgenochtend gaan we op weg voor onze eerste etappe van de Camino naar Alverca do Ribatejo. Het vliegtuig was volledig bezet en na een vlucht van ruim 2 1/2  uur kwamen we met veel turbulentie aan op vliegveld Humberto Delgado. Meteen na het ophalen van de bagage hebben we een kaartje gekocht voor de metrorit richting centrum.
Hierna konden we bij onze overnachtings-accommodatie de rugzakken veilig achterlaten en zijn we gaan ' strunen ' door deze fantastische stad aan de Taag. Met name de fraaie oude wijk Alfama was er één - voor ons van herkenning....
Uiteraard hebben we vandaag ook onze eerste Caminostempel gehaald in de prachtige Kathedraal van Lissabon.
Vanaf onze kamer hebben we een fantastisch uitzicht over de Taag en zien allerlei bedrijvigheid bij de drie cruiseschepen die liggen aangemeerd aan de kade.
Morgenochtend gaan we vroeg op weg voor onze eerste etappe van de Camino.
Routeafstand 10 km

Foto ; Een straatje in de wijk Alfama.