Dag 24 Van Arcade naar Pontecabras Alba

Op de foto ; Kerk van Alba

Gisteren zijn we vroeg in de middag aangekomen in Albergue Lameiriñas in Arcade.
Deze Alberque is ook voorzien van  Hotelkamers......
Helaas waren deze reeds verhuurd.
We moesten we het doen met moderne slaap units....
Hier is niks mis mee! Iedereen die hier slaapt heeft zelfs een eigen stopcontact en leeslamp bij zijn of haar bed.
De Alberque beschikte ook over een uitgebreide keuken met apparatuur. In deze uitgebreide keuken kun je voor je zelf een maaltijd bereiden.
Na gedoucht te hebben zijn we naar de wasserette gegaan om onze kleding te wassen en drogen.
De droger werkte de eerste keer niet helemaal optimaal omdat verschillende kledingstukken nog niet droog waren. Dus! Nog maar een keer drogen.......
Nadat de machine klaar was bleek dat een paar sokken plots veranderd waren in baby sokjes....!
In het dorp was een supermarkt en deze was makkelijk te voet te bereiken.
Nadat we in de tuin van de accommodatie een drankje kwamen drinken kwam Frederico uit Italië ons vertellen dat hij voor ons en twee andere gasten uit Portugal een Italiaanse maaltijd wilde gaan bereiden. Of wij dat wel wilden? Nou en of! Daar kun je natuurlijk geen nee op zeggen. En Frederico ging met de  'italiaanse' slag aan het kokkerellen.
Later op de avond genoten we buiten
samen met twee Portugese Peregrino's en Frederico van een heerlijke Italiaanse pasta.
Na een goede nachtrust zijn we vanmorgen vertrokken voor een korte route naar Pontecabras.
We begonnen vanmorgen vroeg , onder mistige omstandigheden en met steile paden , aan de Caminoroute.
Het met grote keien bedekte pad leidde ons vrij snel naar een aardedonker bos.
Een Duits meisje die achter ons liep was bang in het donkere bos en toen ze het licht van onze telefoon zag ging ze met ons verder. Na een uurtje werd het licht en werd het pad zichtbaar. De jonge Duitse durfde toen weer alleen verder...
Onderweg kwamen we onze eerste route aanwijzer met ' complementario ' tegen.
Dit zijn vaak routes die een klein beetje langer zijn maar veel mooier zijn dan het
originele pad.
Deze complementario route volgde een verrassend mooi bospad en slingerde mee met een steeds meanderende beekje wat naast ons stroomde. Zo nu en dan kwamen we kleine watervalletjes tegen.
De fraaie route kwam uit in de mooie stad Ponteverda.
In deze mooie stad zijn de prachtige kerk en het Covento san Francisco zeker een bezoekje waard.
We verlieten de stad over de brede voetgangersbrug die over de rivier Lerêz is gebouwd.
Midden op de brug heb je een prachtig beeld en uitzicht over de stad met z'n 90.000 inwoners....