Dag 25 Van Pontecabras Alba naar Carracedo

Op de foto ; De Igrexa de Santo Tomás                           Becket in Calda de Reis

Gistermiddag zijn we aangekomen in een hotelletje in Pontecabras Alba.
Dit hotel ligt aan de route en we konden dit zonder al te veel gedoe reserveren...
De cafetaria van het hotel ging jammer genoeg al om vier uur sluiten. In de namiddag waren we dus genoodzaakt om voor het ' avondeten ' 60 meter te verkassen....!
Hier ontdekten we een klein barretje met een eigenaresse die ons met veel elan  voorzag van een lekkere maaltijd met kip en friet. ( en mayonaise...)
Zondag hopen we aan te komen  in Santiago en gaan daarna door naar Finesterre/Muxia.
Na eerst van een lekker ontbijtje te hebben genoten in het hotel gingen we op pad , voor een volgende Caminoroute.
En wat een unieke route was het vandaag! Prachtige bospaden die super vlak waren.......
Dit hadden we in dagen niet gehad en zelfs niet durven dromen
Onderweg zagen we veel kleine percelen land met daarop druiven-ranken en ook mais-teelt. Alle druiven waren reeds ' geplukt '. Wat opviel was dat de druivenranken niet op rijen stonden. Hier laat men de druiven-ranken op granieten palen in de grond , verbonden met latten en draden op zo'n twee meter hoogte , groeien. Zo kan er makkelijker handmatig en zonder machines worden geoogst.
Onderweg bij één van de vele barretjes hebben we koffie met de befaamde en heerlijke torta de Santiago geproefd! Een mix van cake, amandel en cocos....
Na drie uur wandelen liepen we door de fraaie stad Calda de Reis. De stad herbergt bijna 10.000 inwoners en via de Romaanse brug over het riviertje Bermaña vervolgden wij de Camino.
Vandaag liepen er wederom weer meer Pelgrims op de route en dat zal vast en zeker zo blijven tot zondag....( en langer! )
In het begin van de middag zijn we  aangekomen bij Parrillada Antonio in Carracedo voor overnachting.