Dag 28 Van Santiago naar A - Pena

Op de foto ; Brug bij Ponte Maceira

Na aankomst gistermorgen zijn we naar de huiskamer van de lage landen , in het Pelgrims bureau van Santiago gegaan.
De huiskamer wordt ' gerund ' door vrijwilligers van het Jacobsgenootschap in Nederland. Hier kun je je laten registreren en praten over wat je zoal hebt ' uitgespookt' op Caminogebied......!
Onder genot van een kop koffie hebben we een praatje gemaakt met Nederlandse Pelgrims die ook waren aangekomen in Santiago.
Hierna zijn we wat gaan eten in de stad en zijn later naar ons onderkomen gewandeld, welke aan de Camino Frances was gelegen.
Op het terras konden we op de namiddag nog vele Pelgrims langs zien komen.
Gisteravond in het restaurant van de Alberque hebben we een pelgrimsmaal gehad met wijn en water.
Vanmorgen was hier ook een ' Spaans ' ontbijtje geregeld.
Na het ' brochje ' zijn we op pad gegaan voor de eerste van vier etappes die ons naar Finesterre/Muxia zal brengen....
De route vandaag was ontzettend mooi maar wel zwaarder dan de routes van de afgelopen weken die we vanuit Portugal liepen.
Vandaag kregen we veel klimwerk voor de kiezen , gepaard gaande met sterke afdalingen.
De bosrijke omgeving maakte de te lopen route vandaag meer dan goed.
Bij Ponte Maceira overspant de prachtige gerestaureerde gotische brug de Rio Tambre.
Het is werkelijk een juweeltje om te zien!
Niet alleen de brug is fraai maar ook de gerestaureerde molens en het middeleeuwse landgoed zijn een
' eyecatcher '!
Na door Negreira te zijn gewandeld was het nog een behoorlijk eind lopen naar onze overnachtingsplaats in A Pena.
Het werden uiteindelijk zware kilometers omdat er steeds kleine stukjes geklommen moest worden en dat met het warme weer.
Bijna iedere dag loopt de temperatuur
s ' middags op tot boven de 30 graden.
En dat is voor de tijd van het jaar hier in Galicië abnormaal warm.......!